دانلود فیلم سینمایی | سریال | انیمیشن | فروشگاه اینترنتی

علمی خبری و آموزش و ترفند و سرگرمی و فروشگاه اینترنتی

دانلود فیلم سینمایی | سریال | انیمیشن | فروشگاه اینترنتی

علمی خبری و آموزش و ترفند و سرگرمی و فروشگاه اینترنتی

چگونه وبلاگ نویسی کنیم؟

قطعا اگر شما هم نیز از جمله کسانی باشید که دوست دارید یک وبلاگ نویس باشید بد نیست به موارد زیر توجه ای داشته باشید قطعا می توتند برای شما مفید باشد !

1:اسکریپت ها و کدهای بی معنی!!

شما هم حتما وبلاگ هایی را دیدید و یا شاید هم وبلاگ خودتان داشته باشد!کدهای بی معنی.آیا واقعا هدف وبلاگ نویسان از ایجاد این کدها چیه؟یکی از کدهایی که حتی خودوبلاگ نویسان هم از آن متنفرند این کد بارش برف و قلب و بارون و... است.این کدها نه تنها وبلاگ رو زیبا نمیکنن،بلکه باعث بالارفتن حجم(که باعث میشه برای اکثر افراد وبلاگ باز نشه)،رفتن در لیست های سیاه موتور های جست و جو به علت حجم بالاو...،فراری شدن مخاطبان از وبلاگ و... ست.این کدها فقط تغییر شکل ماوس نیستن،حتی کدهای آهنگ.من یه آهنگو دوست ندارم،میرم توی یه وبلاگ دقیقا اون آهنگو گذاشته.حالا من باید از اون وبلاگ برم که واسه وبلاگ نویس خوب نیست!!!



2:مطالب نا هماهنگ با موضوع.
این یکی از بیشترین مشکلات وبلاگ نویسان ایرانی هست که متاسفنه اکثرا که نه اما همه درگیر اون هستن.حداقل 90در صد وبلاگ های علمی و فن آوری و... ، مطالب عاشقانه و جوک و عکس طنزو... گذاشتن.آدم حتی نمیتونه توش یه مطلب علمی پیدا کنه.یا یه وبلاگ اسمش جوک و طنز و اس ام اسه،میری تو دانلود فلان نرم افزاررو میبینی؟که چی؟شما اگه میخوای وبلاگ عاشقانه بسازی یا برو بساز یا موضوع وبلاگتو عوض کن؛یا با اسم علمی و جوک نذار.

3:تبادل لینک 25ساعته در شبانه روز با دیگر وبلاگ ها!!!
این موضوع رو توی خیلی از وبلاگا میشه پیدا کرد.قسمت دوستان شامل 5هزار لینکه!آیا این کار نفعی برای شما داره؟میخواید وبلاگتون معروف شه؟اتفاقا کاربران تنها جایی که بهش نمیرن اون قسمت دوستانه حالا که انقدرم پر شه!در ضمن گوگل گفته اگه یه صفحه ای بیش ازحد تبادل لینک کرده باشه میره تو لیست سیاه.حالا اینا به کنار...یه وبلاگ جوک،چرا باید با یه وبلاگ علمی در حد دکتری تبادل لینک کنه؟با هم ربطی دارن؟

---------------
4:موضوعات اسپم.یا همون مطالب نابه هنگام.
وبلاگ ها(طنز،عاشقانه،علمی،فرهنگی و...)چرا باید یه مطلب بذاره اینجوری:تولد تولدم مبارک.تولدمههههه.
یا:با تشکر از همکاری شما ،نظرات فراموش نشه.یا نظربذااااااارییییید.
خوب که چی؟مثلا تولد شما به من چه؟آقا من نمیخوام نظر بذارم!یا.....
---------------
5:قالب نامناسب و بی ربط با وبلاگ و قالبای پرحجم.
قالبا در این زمان خیلی زیادن و هرکس بی حوصله میشه یا قالبشو تغییر میده یا یه قالب طراحی میکنه.
این موضوع شاید خیلی بهش توجه نشه اما وبلاگ نویسان باید توجه داشته باشن که قالبی که انتخاب میکنن باید با موضوع وبلاگ هماهنگ باشه و در عین حال خیلی سبک تا در ورود مخاطبان اشکالی به وجود نیاد.اکثر قالبای زیبا پرحجمن.یکی از بهترین کارهایی که یه وبلاگ نویس میتونه انجام بده،گذاشتن یکی از همین قالبای آماده سرویسشه.هم سبکن،و هم برای هر موضوعی وجود دارن.حتی میتونید یکی از این قالبا رو انتخاب کنین و توی یه انجمن وبلاگ نویسی بگید با دلخوا من تغییرش بدید!خیلی خوبه...
---------------
6:انتخاب سرویس وبلاگدهی درست.
این قسمت برای تبلیغات نیست.بلکه برای راهنماییه.اگه شما میخواید یه وبلاگ جدی بسازید،خوب به سرویس های جدی مثل بلاگفا-پرشین بلاگ-میهن بلاگ برید و برای ساختن وبلاگ های غیرجدی و به قول معروف خودمونی،به جاهایی مثل لوکس بلاگ و... برید.اشکال ما اینه که میریم توی یه سرویس جدی یه وبلاگ خودمونی میسازیم!
در این میان رز بلاگ یه سرویس عمومیه و خیلی خوبه.واسه هرکسی جاداره.و همینطور بلاگفا و... .
---------------
7:درباره ی وبلاگ
1:لوگو و بنر وبلاگ:لوگوهای وبلاگ شاید به نظر مورد توجه قرار نگیرن.اما خیلی توی وبلاگ نویسی مهمن.لوگو ها باید متناسب با قالب،مطالب،موضوع،نویسنده،سرویس وبلاگدهی و... باشه.اگه یه لوگو با اینها متناسب باشه،خیلی مخاطبان رو تحت تاثیر قرار میده.
2-نوشته درباره ی وبلاگ:خیلی از وبلاگ ها برای این قسمت مینویسن نظر بذارید.آیا وبلاگ دربارهی نظرگذاشتنه؟این قسمت برای آشنایی با وبلاگ و کار اونه.بعضی ها یه کاری کردن که آدم تنها چیزی که براش مهم نیست این قسمته!درصورتی که این قسمت برای معرفی وبلاگه و مخاطب باید اول از همه این قسمتو بخونه تا بدونه آیا به جای مورد نظر اومده یا نه؟
این قسمت نباید طولانی و خیلی کوتاه باشه.شما باید اهدافتون در ایجاد این وبلاگ،نحوه ی رفتار وبلاگ،مطالب وبلاگ و... رو در اینجا بنویسید.
---------------
8:آدرس وبلاگ.
آدرس وبلاگ باید کوتاه و متناسب با وبلاگ باشد.برای آدرس وبلاگ گذاشتن اسم و فامیلو و نوشته های بی معنی و ...خوب نیست.باشد یک آدرس متناسب گذاشت.
حالا اگر آدرس مورد نظر ما اشغال شده بودچی؟کافیه به آدرس مورد نظر یه عدد مثل 1 اضافه کنید یا هرچی...فقط در کیفیت آدرس اثرگذارنباشه.مثلا میتونید یکی از حروف رو دوبار بنویسید.
---------------
9:مطالب اختصاصی.کپی مطالب
متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات وبلاگ نویسان کپی مطالبه.مثلا شما هدفتون از دزدیدن ضحمات دیگران چیه؟برای وبلاگ خودتون هم بده.توی نتایج جست و جوی شما اثر میذاره.آدم وقتی میخواد وبگردی کنه،بیست هزار مطلب تکراری میخونه.وبلاگ هست که حتی یکی از مطالبشم مال خودش نیست.ضحمت نمیکشن یه دوتا کلمه بنویسن و یا به مغزشون فشار بیارن!!!!!
حداقل اگر یه مطلب براتون خیلی جالبه و فکر میکنید که همخوانی کامل با ولاگتون داره،فورا اونو کپی نکنید!اول با یه نظر به نویسنده وبلاگ بگید و اگه اجازه داد با ذکر منبع و بدون ایجاد هیچ گونه ویرایش دراون اونو کپی کنید.
---------------
10:و بالاخره،هدف داربودن در ایجاد وبلاگ.ایجاد وبلاگ برای کسب درآمد
اکثر وبلاگ نویسان بدون هدف و فقط برای اینکه اسمی توی اینترنت داشته باشن،ویا فقط برای کسب درآمد وبلاگ میسازن.این کار غلطه.شما اگه میخواید توی اینترنت اسمی داشته باشید به جای اشغال آدرس ها و به هدردادن ضحمات دیگران و ....،برید توی یه انجمن ثبت نام کنید و حرفاتون رو بگید.اکثروبلاگ ها ایجادشدن تا یا شعرای دیگران روقرار بدن،یا کلی نوشته های بی معنی و پوچ بذارن و کلی هم افتخار کنن!شما چراتوی یه انجمن ادبی نمیرید تا حداقل ضعفاتون رو هم بشناسید!فقط همین نیست.ایجاد وبلاگ ها دانلود که در آن ،سایت های دیگر فایل آپلود کردن و ایشون مفت مفت میذاره تو وبلاگو حالشو میبره.
یا وبلاگ هایی هستن که به خاطر تبلیغات آدم نمیتونه مطالبو پیدا کنه!!!!

نظرات 1 + ارسال نظر
امیرمحمد غیبی جمعه 17 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:39 ب.ظ http://dehkadeyedownloadbazi.rzb.ir

با عرض سلام و احترام به خدمت مدیر ارجمند این سایت. سایت خوب و آموزنده ای دارید. اگر مایل بودید یه سری هم به وبلاگ من بزنید.ممنون خداحافظ.
غیبی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد