رنک، چیزی است که این روزها سرپرست تارنماها و تارنوشتها نگاه ویژهای به آن دارند زمانی رنک الکسا بسیار ارزشمند بود اما با شیوههای گوناگون میشد این رنک را بهبود بخشید پس کارایی خود را از دست داد. رنک گوگل هنوز هم برای وبمسترها بسیار ارزشمند است آنها با هر راهی برای افزایش رنک خود تلاش میکنند که شناختهشدهترین راه آن خرید بکلینک یا تبادل لینک است. اما به راستی رنک گوگل چه کاری برای ما میکند؟ از دیدگاه من، نگاه بیش از اندازه به رنک گوگل، وبمستران را به جایی کشانده که رنک گوگل را ارزشمندتر از درونمایه (محتوا) میدانند. ما درونمایه را در برابر رنک گوگل کشتهایم! به یاد بیاورید که رنک گوگل تنها یک شماره میان 0 تا 9 است. آیا داشتن رنک بالا نیاز بازدیدکنندگان شماست یا نوشتههایی که برای آنها سودمند باشد؟ از دیدگاه من بهتر است که دیگر نگاههایمان را از رنکها کمی دور کنیم و به درونمایهی خوب بنگریم. درونمایهی خوب برای شما، بازدیدکنندگان بیشتری به دنبال خواهد داشت و بهتر است به جای تبادل لینک، درونمایهسازی (تولید محتوا) کنیم.
اکنون که این نوشته را نگاشتم رنک گوگلم 5 است که رنک خوبی به شمار میآید. اما دیگر هیچ رنکی در نگاهم ارزشمند نیست مگر رنکی که کاربرها با بازخوردهایشان در دیدگاه، رایانامه یا شبکههای اجتماعی به نوشتههایم میدهند. کاربران بهترین نشانهی ارزش یک وب هستند.