دانلود فیلم سینمایی | سریال | انیمیشن | فروشگاه اینترنتی

علمی خبری و آموزش و ترفند و سرگرمی و فروشگاه اینترنتی

دانلود فیلم سینمایی | سریال | انیمیشن | فروشگاه اینترنتی

علمی خبری و آموزش و ترفند و سرگرمی و فروشگاه اینترنتی

حمایت از تولید داخلی چیست؟؟

اقتصاد همه چیز یک کشور است و همه جوانب دیگر آن چه سیاسی و چه اجتماعی و حتی دینی و مذهبی تحت تاثیر همین اقتصاد قرار می گیرد. اهمیت این موضع آنقدر بالا است که شارع دین اسلام صراحتاً اشاره کرده است که “دور نیست که با فقر، کفر هم ورود کند…” امسال به عنوان سال حمایت از تولیدی ملی نامگذاری شده است. اما اصلاً حمایت از تولید ملی به چه مفهومی است؟ در کشور ما جز جنبه شعاری و پلاکاردی چه معنایی دارد؟

در اقتصاد حمایت از تولید ملی دو مفهوم کاملاً جداگانه دارد که یکی مربوط به اقتصاد در شرایط نرمال و دیگر در شرایط بحران است.

در یک اقتصاد معمولی و سالم حمایت از تولید ملی معنایش تاکید بر آنچه است که دارای مزیت اقتصادی باشد. در این نگاه به حمایت از تولید ملی هدف استقلال از سایر کشورها نیست که اصلاً در خلاف جهت چنین تفکری حرکت میکند. در واقع در این نگاه هدف آن است که اگر سرمایه گذاری صورت می گیرد حداکثر سود را محقق کند. برای مثال خیلی کشورها در خیلی موارد تولید کالا و خدمات وارد نمیشوند و توان خود را روی چیزهای میگذارند که با توجه به منابع طبیعی و شرایط کشورشان موجب بیشترین سود شود. واضح است که در چنین نگاهی با اینکه کشورها استقلال واقعی ندارند در عمل چنان به هم وابسته هستند که هرگز سرنوشت گره خورده به یکدیگر را دچار بحران نمی کنند.

در یک اقتصاد در شرایط بحران داستان تعریف دیگری پیدا می کند. مثلاً وقتی کالایی را نمی توانید از طریق واردات تامین کنید مجبور خواهید بود آن را در داخل تولید کنید ولو اینکه اصلاً صرفه اقتصادی نداشته باشد. مثال دیگر زمانی است که بیکاری به فزاینده بالا برود و در چنین شرایطی حمایت از صنایعی که شاید توجیه اقتصادی قوی هم ندارند منطقی می شود.

در اقتصاد فعلی جهان جز در موارد خاص اصولاً استقلال اقتصادی مفهومی ندارد و اینکه هر کشوری هر چیزی را تولید کند اتلاف منایع بوده و فاقد صرفه اقتصادی است. امروزه در رقابت بازار جهانی باید با حداقل ضایعات، کمترین مصرف انرژی و در دسترس ترین منابع مواد و نیروی کار کالاهایی تولید کرد که توان رقابت داشته باشند. خوب حالا با این تعریف حمایت از تولید ملی در کشور ما که بدون شک در یک بحران چند سویه داخلی و خارجی گرفتار است باید به طور دقیق موشکافی شود. هدف حمایت از تولید ملی چیست؟ جلوگیری از خروج ارز حاصل از فروش نفت؟ کاهش نرخ سرسام آور بیکاری؟ تامین کالاهایی که به دلیل تحریم قابل واردات نیستند؟ و از همه مهمتر با چه سیاستی این هدف تامین شود؟

اگر صنایع را بررسی کنیم به وضوح مشخص است که تقریباً هیچ یک از صنایع چه به لحاظ مواد مصرفی و چه فناوری و تجهیزات استقلال داخلی ندارند و وابستگی خارجی دارند. از طرفی صنایع داخلی ما توان تولید همه کالاهای مورد نیاز کشور را ندارند و بسیاری از کالاها عمدتاً منبع تامین خارجی دارند و رقیب داخلی به مفهوم واقعی ندارند. اگر هدف جلوگیری از نابودی صنایع داخلی و ایجاد ظرفیت بالا بردن تولید و همچنین ایجاد صنایع جدید باشد در قدم اول نیاز به ایجاد فناوریهای کارخانه سازی است. صنایع سنگینی که لوازم و تجهیزات صنعتی می سازند. این دقیقاً نقطه ای است که در آن مشکل داریم. در واقع تنوع بسیار بالای فناوریهای لازم در ایجاد صنایع آنقدر بالا است که تولید داخلی آنها مفهوم ندارد. مثلاً شما اگر یک دستگاه تولیدی را ببینید خواهید یافت که مجموعه ای از چند شرکت بین المللی اقدام به تولید موتور و ابزار دقیق و قطعات مکانیکی و … کرده اند. به هر میزان آن دستگاه پیچیده تر باشد تنوع شرکتهای درگیر در آن هم بیشتر می شود. علت این ماجرا آن است که فناوریها پیچیده و پر هزینه شده اند و روند تحقیقات و توسعه لازم برای ایجاد آنها موجب شده است که اغلب شرکتهای چند ملیتی تخصصی در هر موردی ایجاد شود و بقیه به سراغ آنها بروند. شاید تولید یک کالای خاص (مثلاً اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده یا موشکهای دفاعی و هجومی) ولو به قیمت چند ده برابر بین المللی آن با توجه به تحریم و یا مساله امنیت ملی آن توجیه داشته باشد اما صنایع عمومی چنین نیستند و این روند در مورد آنها قابل پیاده سازی نیست.

در واقع اولین قدم حمایت از تولید ملی نوسازی صنایع برای امکان تولید مرغوب و رقابتی است. در شرایطی که با حجم وسیع واردات صورت می گیرد و از آن به عنوان ابزار کنترل تورم استفاده می شود دقیقاً عکس این جهت حرکت میشود زیرا همان حداقل تولید نیز در سایه واردات سنگین محو می شود. در مجموع با اینکه ایده حمایت از تولید ملی حرکت بسیار خوبی است اما به دلایل مختلفی به مفهوم استقلال فنی و اقتصادی قابل اجرا (اقلاً برای کشوری مثل ما) در کوتاه و میان مدت نیست. زیرا در کشوری مانند ایران منابع فنی و اقتصادی محدودی وجود دارد و از طرفی به دلیل سوء مدیریت همان منابع محدود هم به طرز صحیح مصرف و نتیجه بخش نمی شود. با این تعاریف باید از نگاه تخصیص منابع به مفهوم ایجاد استقلال اقتصادی به طرز جدی اجتناب کرد و بیشتر منابع به سمت آنچه صرفه اقتصادی دارد جهتدهی گردد و اگر مسیری جز این انتخاب شود در عمل برآیند آن موجب بهبود اوضاع اقتصادی نخواهد شد. در مجموع سال ۹۱ سال سختی خواهد بود. بحث تحریم نفتی و شدت یافتن تحریمهای بانکی و مالی و همچنین سودجویی کشورهایی مانند چین و هند میتواند به طور کلی حمایت از تولید ملی را در جهتی عکس به پیش ببرد.

منبع :وبشهر

مقایسه سرعت و بازده ویندوز ۸ با ویندوز ۷

بی شک رابط‌ کاربری فریبنده ویندوز ۸ هوش و هواس را از سر مخاطبین ربوده و جای شکایت و انتقاد را برای منتقدین به جا نگذاشته است. با این حال کاربران کامپیوترهای شخصی در رابطه با کارایی و سرعت این سیستم‌عامل نظرات متفاوتی را اعلام کرده‌اند. پی‌سی‌ورلد با انجام تعداد زیادی آزمایش، کارایی نسخه پیش‌نمایش ویژه مصرف‌کننده ویندوز ۸ را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده و در نهایت آن را سریع‌تر (در بعضی تست‌ها خیلی سریعتر) از ویندوز ۷ دانسته است. در آزمایش‌های صورت گرفته، سرعت شروع (بوت) ویندوز ۸ و عملکرد فوق‌العاده‌اش به هنگام وب‌گردی در مقایسه با ویندوز ۷ بسیار چشم‌گیر بوده است.

 

پی‌سی‌ورلد بعد از جمع‌آوری نظرات خوانندگانش در رابطه با کارایی و عملکرد Windows 8 تصمیم گرفت آزمایشاتی را ترتیب دهد. نتیجه کلی آزمایشات بدین صورت بود که کامپیوترهای شخصی با سیستم‌عامل ویندوز‌۸ (نسخه پیش نمایش ویژه مصرف کنندگان) به هنگام بوت و همچنین در عملکرد کلی از ویندوز ۷ پیشی گرفته است. بدیهی است که نتایج بدست آمده به دلیل آن‌که هنوز نسخه نهایی ویندوز ۸ عرضه نشده است، قطعی نیستند ولی بی شک نسخه نهایی از بسیاری جهات از نسخه های آزمایشی بهتر عمل خواهد کرد و بدین ترتیب فاصله این دو سیستم‌عامل بیش از این خواهد شد. علاوه بر موارد یاد شده درایورهایی مورد استفاده در آزمایشات برای ویندوز ۸ بهینه سازی نشده بودند که می‌تواند در نتایج تا حدی تأثیرگذار باشد.

یکی از مواردی که ما را از صحت نتایج آزمایشات مطمئن کرد، تطبیق نتایج با آنچه که کاربران در بررسی‌های اخیرشان داشته‌اند، بوده است. نزدیک به ۴۰ درصد از آنان، عملکرد سریعتر ویندوز ۸ را در مقایسه با ویندوز ۷ گزارش کرده‌اند حال آنکه ۹٫۴ درصد از آنان نظری مخالف داشته و ۴۵ درصد هم تغییر محسوسی مشاهده نکرده‌اند. در ادامه به بررسی نتایج می‌پردازیم.

روش آزمون
ما آزمایش کلی خود را بر اساس تست‌های WorldBench7 پایه‌گذاری کردیم. آزمایشات بر روی سیستمی با پردازنده ۳٫۳GHz Intel Core i5-2500K و رم ۸GB DDR3 و هارد ۱TB با سرعت چرخش۷۲۰۰-rpm و کارت گرافیک پرقدرت Nvidia GeForce GTX 560 Ti انجام گرفت. رایانه استفاده شده از نظر قدرت تقریبا در بازه رایانه‌های متوسط قرار می‌گیرد که به عمومیت آزمایشات نیز کمک می‌کند.

آندروید ۵ در راه است !!!

آن طور که شایعه شده نسخه بعدی آندروید هم درست مثل نسخه فعلی آن Ice Cream Sandwich تا ماه ژوئن صفحه اکثر تلفن‌های همراه را تصاحب می‌کند.گوگل برای عرضه آندروید ۵ یعنی Jelly Bean در سه ماهه سوم سال جاری از هم اکنون خود را آماده می‌کند. این زمانبندی تقریبا با کنفرانس سالیانه توسعه دهندگان گوگل، Google I/O، که در پایان ماه ژوئن برگزار می‌شود همزمان خواهد بود.

 

 

 

 

متاسفانه، سلف Jelly Bean یعنی نسخه فعلی آندروید Ice Cream Sandwich یا ICS فقط بر روی ۱ تا ۲ درصد گوشی‌های مبتنی بر اندروید نصب شده است. با وجود تعداد زیاد کارخانه‌هایی که قصد دارند تا سه ماهه دوم سال دستگاه‌های خود را با ICS عرضه کنند، نزدیکی تاریخ انتشار Jelly Bean می تواند مشکل آفرین باشد.
اگر چه گوگل روزانه در حدود یک میلیون دستگاه مبتنی بر آندروید را فعال می‌کند، آندروید اغلب دستگاه‌های جداگانه را نشانه می‌رود و از آنجا که همیشه نقد بهتر از نسیه است؛ دستگاه‌های فعلی از نسخه‌ای از اندروید استفاده می‌کنند که حدودا برای ۲ سال قبل است. دلیلش این است که تولیدکنندگان اغلب ترفندهایی را مثل پوشش‌های انتخابی، اپلیکیشن‌ها، ویدجت‌ها و غیره به سیستم عامل‌ها آندروید تحمیل می‌کنند که تجربه اندرویدی راعوض می‌کند.
و هنگامی که این دور باطل اتفاق می‌افتد، ماه‌ها طول می‌کشد تا کارخانه تولیدکننده سفارش‌های خود را با آخرین نسخه آندروید تطبیق دهد البته درصورتی که دستگاه هم به طور کامل به روز شود.

Nexus گوگل استثنایی بر این اصل است. دستگاه‌هایی مثل Galaxy Nexus که با یک نسخه ثابت نصب شده آندروید به بازار می‌آیند امکان تجربه یک سیستم عامل آندروید واقعی را به کاربرانشان می‌دهند

1.350.000 ایمیل فعال خارجی

بی شک ارسال تبلیغات به ایمیل های افرادی که میل های خود را چک می کنند یکی از بهترین و پر بازده ترین روش تبلیغات می باشد شما برای ارسال این نوع تبلیغات باید ایمیل های فعال را پیدا و حمع آوری کرد که اغلب این ایمیل عای فروشی هستند ولی ما در اینجا برای شما پک 1.350.000 تایی ایمیل های فعال خارجی را برایتان آماده کرده ایم امیدوارین از آن لذت ببرید.




ادامه مطلب ...