دانلود فیلم سینمایی | سریال | انیمیشن | فروشگاه اینترنتی

علمی خبری و آموزش و ترفند و سرگرمی و فروشگاه اینترنتی

دانلود فیلم سینمایی | سریال | انیمیشن | فروشگاه اینترنتی

علمی خبری و آموزش و ترفند و سرگرمی و فروشگاه اینترنتی

نحوه دانلود خودکار و روشن و خاموش شدن کامپیوتر در زمان دلخواه

پایین بودن سرعت همواره از مشکلات کاربران ایرانی اینترنت بوده است. isp های متعددی وجود دارند که اینترنت پرسرعت عرضه میکنند. هر چند نسبت به بسیاری از کشور ها سرعت بالایی ارائه نمیدهند اما همین مقدار هم برای بسیاری از ما راضی کننده به نظر میرسد . در این بین فقط تعداد اندکی میتوانند اینترنت نامحدود خریداری نمایند و اغلب کاربران برای مصرف ترافیک (که معمولا بیشتر آن صرف دانلود میشود) باید هزینه ای بپردازند.

اکثر این isp ها ساعاتی از شب را در نظر گرفته اند که در آنها کاربران برای دانلود پولی نمیپردازند و از مقدار ترافیک معینی که برای آنها در نظر گرفته شده چیزی کم نمیشود.

برای استفاده از این امتیاز باید از استراحت شبانه خود کم کرده و در زمان معین کامپیوتر خود را روشن کرده و به اینترنت متصل شوید و دانلود را شروع کنید. همچنین در زمان پایان این ساعات و یا اتمام دانلود باید کامپیوتر را خاموش کنید.

آیا از قبل میتوان به کامپیوتر گفت که این کار ها را انجام دهد و نیازی به دخالت ما نباشد؟ پاسخ مثبت است. برای خاموش کردن کامپیوتر در زمان دلخواه راهکار های متفاوتی وجود دارد که ممکن است با آن آشنا باشید ولی نحوه روشن کردن کامپیوتر و اتصال به اینترنت در زمان داخواه معمولا کمتر شناخته شده است. با ما همراه باشید

اولین گام روشن کردن کامپیوتر در زمان دلخواه است. برای این کار باید وارد bios setup شده و تنظیمات لازم را انجام دهید. برای وارد شدن به bios setup کامپیوتر خود را ریست کنید سپس قبل از اینکه نوبت به بوت شدن از سی دی یا بالاآمدن ویندوز برسد وقتی این تصویر را دیدید دکمه delete از روی صفحه کلید را فشار دهید.

اکنون باید چنین صفحه ای را پیش رو داشته باشید:

تنظیمات بایوس

با استفاده از فلش های روی صفحه کلید به روی گزینه Power Management Setup رفته و enter بزنید تا وارد این قسمت شوید.

حالا اگر Resume by Alarm فعال نیست (disabled است) روی آن رفته و Enter بزنید تا کلمه Enabled در مقابلش قرار گیرد. اکنون باید زمان روشن شدن را مشخص کنید. مثلا امروز سه شنبه است و میخواهیم کامپیوتر ساعت 5 و 1 دقیقه صبح روشن شود. تاریخ به میلادی 31  ژانویه است میشود. برای Date (of month) Alarm عدد 31 را قرار میدهیم. در مقابل خط پایینی که تعیین کننده زمان روشن شدن است 3 عدد وجود دارد. عدد اول برای ساعت(قالبش 24 ساعته است یعنی مثلا 2 بعد از ظهر را 14 وارد کنید)، دومی دقیقه و سومی ثانیه است که زمان را نیز وارد میکنیم.

دقت داشته باشید وقتی ساعت 00:00 میشود تاریخ عوض میشود. پس اگر الان که چهارشنبه است و 31 ژانویه، اگر بخواهیم مثلا ساعت 00:30 که زمان دانلود مجانی شروع میشود کامپیوتر روشن شود تاریخ را باید 1 وارد کنیم چون ساعت که از نیمه شب بگذرد روز بعد محسوب میشود. کارتان که تمام شد کلید F10 و سپس Enter را از روی صفحه کلید فشار دهید تا تنظیمات ذخیره شوده و خارج شوید. بعد از این کار کامپیوتر ریست خواهد شد.

در زمان تعیین شده کامپیوتر روشن شده و به صورت خودکار وارد ویندوز خواهد شد.

(بابت کیفیت پایین عکس ها عذر خواهی میکنم. وسیله ای جز دوربین گوشی برای عکسبرداری نداشتم)

اگر روشن شدن کامپیوتر را برای دانلود میخواستید بعد از بالا آمدن ویندوز باید به اینترنت متصل شوید. اگر از adsl یا وایرلش استفاده میکنید پس باید مودم از قبل روشن مانده باشد. اگر برای اتصال به اینترنت نیازی به کانکشن ساختن ندارید و موقع روشن بودن مودم، ویندوز خودکار به اینترنت متصل میشود پس نیازی به این قسمت ندارید ولی اگر شما هم مثل من باید حتما از یک کانکشن استفاده نمایید این توضیحات برایتان مفید خواهد بود.

برای کانکت شدن از یک دستور داس استفاده میکنیم. برنامه notepad را باز کنید و دستورات زیر را درونش کپی کنید:

ping -n 10 localhost>nul

rasdial “connection name” username password

دستور خط اول کاری نمیکند فقط کمی اجرای دستور خط دوم را به تاخیر می اندازد تا مطمئن شویم که ویندوز کاملا بالا آمده و مشکلی ایجاد نخواهد شد

در خط دوم به جای connection name اسم کانکشنی که میخواهید با آن به اینترنت متصل شوید را وارد کنید. به جای username و password هم کاملا مشخص است که یوزرنیم و پسورد کانکشن را وارد نمایید (حتما باید بین آنها یک فاصله (space) وجود داشته باشد)

حالا باید آن را با پسوند bat ذخیره کنیم. چگونگی انجام کار قبلا در پست های مربوط به آموزش داس توضیح داده شده. یک اسکرین شات از آن قسمت گرفتم که میتوانید از این لینک ببینید.

برای قطع اینترنت نیازی به دستور داس نداریم چون در پایان همین صفحه میخوانید که از برنامه های مدیریت دانلود برای این کار استفاده میکنیم ولی ممکن است کنجکاو باشید که بدانید یا در موارد دیگر از آن استفاده کنید:

rasdial “connection name” /disconnect

حالا باید فایل مورد نظر را برای اجرای خودکار در فولدر startup ویندوز کپی کنیم تا موقع بالا آمدم ویندوز اجرا شود. قبل از این کار حتما یک بار این فایل را امتحان کنید تا از درستی کارکردش اطمینان پیدا کنید. آدرس فولدر استارت آپ در ویندوز xp اینگونه است:

C:\Documents and Settings\MohammadH\Start Menu\Programs\Startup

در ویندوز سون:

C:\Users\MohammadH\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

(C نام درایو ویندوز و MohammadH نام یوزر شماست)

حالا کامپیوتر در زمان دلخواه روشن شده و به اینترنت متصل خواهد شد.

برای اینکه دانلود فایل ها شروع شود و همچین در ساعتی مشخص و یا پس از اتمام دانلود کامپیوتر خاموش شود میتوانیم از یکی ار برنامه های مدیریت دانلود استفاده کنیم. یکی از برنامه هایی که بسیاری از ما با آن آشنایی داریم و کارایی بالایی هم دارد idm یا همان Internet Download manager است.

دانلود برنامه Intenet Download Manager 6.08 با حجم 4.9 مگابایت (25)

تنها کافیست فایل های خود را در لیست دانلود این برنامه وارد کنیم و در تنظیمات زمان بندی (که با آیکون ساعت در بالای پنجره مشخص است)ساعت پایان دانلود یا اقداماتی که هنگام پایان دانلود باید انجام شوند را تعیین کنیم.

برای دیدن عکس در اندازه اصلی کلیک کنید

البته برای خاموش شدن خودکار، برنامه های زیادی وجود داره که اگه سرچ کنید میتونید پیدا کنید. اگر خواستید حتی میتوانید از دستور shutdown که قبلا توضیح داده ام استفاده کنید. میتوانید این دستور را در یک فایل bat بنویسید و در فولدر استارت آپ کپی کنید یا به انتهای همان فایلی که ساخته اید و در یک خط جدید بنویسید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد