دانلود فیلم سینمایی | سریال | انیمیشن | فروشگاه اینترنتی

علمی خبری و آموزش و ترفند و سرگرمی و فروشگاه اینترنتی

دانلود فیلم سینمایی | سریال | انیمیشن | فروشگاه اینترنتی

علمی خبری و آموزش و ترفند و سرگرمی و فروشگاه اینترنتی

این کد های جاوا اسکریپت مزاحم !

با مطلب زیر به وبلاگ خود یک سرو سامانی دهید ! 

در دنیای HTML و کدنویسی HTML و وبلاگ نویسی،اسکریپت های زیبا سازی فراوانی وجود دارند که برای زیبا سازی وبلاگ و همینطور افزایش امکانات وبلاگ استفاده میشود.حال جدا از بحث مضر بودن و افزایش حجم وبلاگ از طریق آنها و... ، اگر کسی واقعا به یکی از آنها نیاز داشته باشد این را باید توجه کرد که این اسکریپت ها را از کجا میگیرد!در دنیای کدنویسی مه خوب نیستن و گاهی در این میان افرادی از مهارت خود به نفع خود و به ضرر دیگران سوء استفاده میکنند.

برای مثال شما یک کد برای رفتن به بالای صفحه در وبلاگ خود قرار میدهید.این کد به خوبی کار میکند و به ظاهر اشکالی ندارد.اما این را بدانید که فایل جاوا اسکریپت دارای یک ویژگی به نام visibility هستند که با استفاده از این ویژگی میشود بعضی از کدها را پنهان کرد و یا کاری کرد که در وبلاگ نمایش داده نشوند.بسیاری از کسانی که دربالا گفتم،از این ویژگی استفاده میکنند.یعنی به غیر از کد اصلی یک فایل حاوی چندین آمارگیر مربوط به همان فرد در کد قرار میدهند که همگی مخفی اند.برای مثال شما یک بالابر در وبلاگ خود میگذارید و با هر بازدید از وبلاگ شما،40 یا فرضا 100 بازدید برای آن فرد محاسبه میشود.

خوب شاید بگویید که چه اشکالی دارد.چند بازدید هم برای او.این که مخفی است و نمایش داده نمیشود.اما کاملا در اشتباهید.
چون 100 آمارگیر و یا حتی 100 هم نه و 5 آمارگیر به خودی خودی آنقدر سنگین هستند که قالب شما را آنچنان سنگین کنند که دیگر با پرسرعت ترین اینترنت جهان هم نشود وارد وبلاگتان شد!
همینطور گوگل کمی با این کد مخفی ساز مشکل دارد و با هم نمی سازند!یعنی ربات های گوگل با گشتن درون قالب وبلاگ و پیدا کردن این فایل های مخفی اینطور تشخیص میدهند که شما قصد گول زدن آنها را داشتید و شما در لیست سیاه گوگل قرار میگیرید که درآدمدن از آن کار حضرت فیل است!!!
یک اشکال دیگر:ما در اینجا مثال آمارگیر مخفی را گفتیم.اما اگر در این کدی که شما گذاشتید یک تروجان قرار گرفته باشد که قابلیت هک شدن کامپیوتر کاربران را به فرد کدنویس بدهد چه؟اگر تشخیص داده شود که این ویروس از وبلاگ شما باعث هک شدن چندین و چندصد نفر شده چه کار میکنید؟

خوب حالا این کدهای بدون مشکل را از کجا بگیریم؟
معمولا کدهای مشکل دار در وبلاگ ها عرضه میشوند.نه همه ی وبلاگ ها اما بیشتر این کدها در وبلاگ هاست چون با قرار دادن این کد ها در سایت،به راحتی سایت قابل مسدود شدن از  طریق کارگروه فیلترینگ است.
همینطور این کدها درسایت های ناشناخته عرضه میشوند.اگر از این کدها میخواهید به شما پیشنهاد میکنیم که یا از سایت های معروف مثل پیچک،پارس تولز،بهار بیست و ... استفاده کنید که در انجمن ها و سایت های معروف مورد بحث اند و از ابزارهای آنان استفاده میشود.ویا اگر حوصله دارید خودتان یاد بگیرید و بنویسید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد